In het gemeentehuis word je bij de themaloketten op afspraak ontvangen. Naast kortere wachttijden zijn er nog andere voordelen aan werken op afspraak. Je kan het bezoek beter inplannen en je vragen worden beter voorbereid doordat de medewerkers de tijd hebben om de vragen vooraf grondig te bekijken. Daarnaast kunnen we je de nodige privacy garanderen en kan het personeel efficiënt worden ingezet op de juiste momenten.
Voor een aantal zaken - de zogenaamde 'snelle producten' - moet je geen afspraak maken (zie verder). Hiervoor is het voldoende dat je je ter plaatse in het gemeentehuis aanmeldt aan de infozuil.
Hoe maak je een afspraak?
- via deze link
- telefonisch via de dienst onthaal (050/28 83 30)
- persoonlijk aan het onthaal
Voor de 'snelle producten' kan je zonder afspraak bij het onthaal terecht (zie verder).
Heb je een afspraak of niet, bij aankomst in het gemeentehuis ga je telkens naar de infozuil om je aan te melden.
Op het scherm van de zuil maak je je keuze tussen:
- Ik heb een afspraak
- Vul je geboortedatum in (of scan de QR-code die op je bevestigingsmail vindt - als je online je afspraak hebt gemaakt).
- Neem je ticket.
- Ga met je ticket naar de wachtruimte aan de loketten en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt. - Ik heb geen afspraak
- Neem je ticket.
- Ga met je ticket naar de wachtruimte van het onthaal en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt.
- Het onthaal maakt voor jou een afspraak bij een themaloket.
- Ga met je ticket naar de wachtruimte aan de loketten en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt. - Ik kom voor de politie (afspraak niet nodig)
- Neem je ticket.
- Ga met je ticket naar de wachtruimte van het onthaal en wacht tot het nummer op het scherm verschijnt.
- Het onthaal meldt je bezoek aan de politie.